‘Elvis gospels zingen in de kerk is het mooiste wat ik kan doen’

Vandaag (25 juli 2023) in Nederlands Dagblad: “Ik zong Elvis hits thuis én in de badkamer. Maar om dat nu in de kerk te gaan zingen? Dat durfde ik niet.”, vertelt Elvis fan Fred Omvlee (57), predikant bij de Marine. Als zijn vader overlijdt krijgt Fred een cd met Elvis-muziek cadeau. Terwijl Fred de muziek luistert valt hij in slaap. Hij ziet zijn vader en Elvis voor zich die hem de muziek overhandigen. Fred zijn stem slaat over, bewogen vertelt hij: ‘Mijn vader was helemaal niet van de muziek, maar ik ervaarde deze droom als een boodschap van mijn vader.’ Fred gaat laagdrempelige “Elvis kerkdiensten” organiseren, die inmiddels een groot succes zijn. Zingen voorin de kerk was in het begin nog een stapje te ver voor hem. Totdat er een uitnodiging uit Indonesië op de deurmat valt. ‘Om te zingen tijdens een festival bij een Indonesische Elvis fanclub. Er zat een vliegticket bij. Ik dacht: Als het vals is dan hoort niemand daar wat van, de mensen uit Nederland zijn ver weg.’ Na het optreden stapt Fred opgelucht het podium af, het was een succes. Sindsdien brengt Fred met zijn imitatie de muziek van Elvis weer terug in de kerk. “Dit is het mooiste wat ik kan doen, Elvis gospels zingen in de kerk.”

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Uncategorized

Plaats een reactie